نصب و تعمیر دوربین مداربسته
راهنمای جامع نصب دوربین مداربسته در کرج

راهنمای جامع نصب دوربین مداربسته در کرج

امرزوه دوربین‌های مداربسته به یکی از اجزای اصلی سیستم‌های امنیتی مدرن در محیط‌های مختلف تبدیل شده‌اند. بسیاری از افراد معتقد هستند که با نصب دوربین‌های مداربسته از خانه، محل کار یا هر ملک دیگری که مورد نظر آن‌ها است بهتر محافظت خواهد شد. به همین دلیل ساکنین آرامش و احساس امنیت بیشتری خواهند داشت. در این مطلب قصد داریم به طور کامل به معرفی نصب دوربین مداربسته در کرج بپردازیم.

1402/12/24
6 دقیقه
امین نجف خانی

در این بخش قصد داریم به طور کامل و جامع به معرفی تمامی مراحل مورد نیاز برای نصب دوربین مداربسته بپردازیم.

بازدید از محل نصب دوربین مداربسته

اولین قدم در نصب دوربین‌های مداربسته انتخاب محل مناسب برای نصب و قرارگیری دوربین مداربسته است. در واقع حتی اگر شما بهترین دوربین مداربسته را نیز خریداری کرده باشید، ولی در جای مناسب نصب نشده باشد، با کاهش بازدهی و عملکرد دوربین مداربسته مواجه خواهید شد.

انتخاب و خرید تجهیزات مورد نیاز برای نصب و اجرای دوربین مداربسته

بهتر است بدانید که برای نصب دوربین مداربسته نیاز به تعدادی لوازم و تجهیزات دارید. داشتن شناخت کافی و مناسب برای تهیه لوازم و تجهیزات باکیفیت بااهمیت است. در ادامه این بخش به معرفی برخی از مهم‌ترین تجهیزات مورد نیاز برای نصب دوربین مداربسته خواهیم پرداخت.

  • دوربین مداربسته
  • دستگاه ضبط تصویر
  • کابل و سیم
  • هارد دیسک
  • آداپتور یا همان منبع تغذیه
  • فیش و اتصالات موردنیاز برای دوربین مداربسته
  • میکروفون
  • نمایشگر
  • سوئیچ و مودم
  • لنز دوربین مداربسته
  • سرور دوربین مداربسته

انتخاب دوربین مداربسته مناسب

اساسی‌‌ترین مرحله و اقدام در فرآیند نصب دوربین مداربسته انتخاب دوربین مداربسته مناسب است. برای انتخاب دوربین مداربسته باید به نکات اشاره شده در زیر به طور ویژه توجه داشته باشید.

  1. تعیین مکانی (منزل، مجتمع تجاری، فروشگاه و..) که قصد دارید دوربین را در آن نصب کنید.
  2. تعیین مساحت فضایی که قصد دارید دوربین را در آن نصب و راه اندازی کنید.
  3. تعیین تعداد دوربین هایی که قصد دارید در یک محیط نصب کنید.
  4. تعیین میزان کیفیت یا وضوح تصویر موردنظر شما
  5. تعیین بودجه ای که قصد دارید برای نصب دوربین مداربسته خرج کنید.

تعیین تعداد دوربین مداربسته

در مبحث نصب دوربین مداربسته در کرج، پس از انتخاب محل مناسب برای نصب دوربین، تعیین تعداد دوربین هایی که قصد نصب کردن آن ها را دارید و فاصله ی آنها از یکدیگر مهم است.

راهنمای نصب دوربین مداربسته در کرج، مشخص کردن مسیر عبور کابل‌ها

تعیین مسیر عبور کابل متناسب با محل نصب دوربین و سایر تجهیزات و البته با در نظر گرفتن مسیر مناسب برای تامین برق انجام می‌شود. در زمان نصب کابل بهتر است به موارد اشاره شده در زیر دقت کنید.

  1. از آنجایی که رعایت فاصله کابل با توجه به نوع کابل سبب اتصال بهتر دوربین و ثبت تصاویر با کیفیت بالاتر می شود، بنابراین بسیار حائز اهمیت می باشد.
  2. رعایت اصول داکت کشی و عایق بندی اتصالات در سیم کشی دوربین مداربسته سبب مقاومت کابل ها در برابر امواج محیطی، برق فشار قوی یا نویزهای احتمالی می شود.

انتخاب دستگاه دوربین مداربسته

برای انتخاب دستگاه مناسب برای دوربین مداربسته نیاز به بررسی جزئیات مهم مانند برند دستگاه، پروتکل انتقال، تعداد کانال و پهنای ورودی و خروجی وجود دارد. علاوه بر این، در نظر گرفتن تعداد هاردهای قابل پشتیبانی با دستگاه NVR و خروجی POE برای اتصال به دوربین مداربسته نیز بسیار حائز اهمیت است.

اتصال هارد دیسک به دستگاه ضبط تصویر

برای اتصال هارد به دستگاه ضبط تصویر نیاز به کابل ساتا به منظور برقراری اتصال درست وجود دارد. توجه داشته باشید، اغلب دستگاه‎های ضبط تصویر، تعداد مشخصی هارد با ظرفیت مشخص را پشتیبانی می‌کنند. در نتیجه، میزان ظرفیت هاردی که دستگاه ضبط تصویر پشتیبانی می‌کند نیز بسیار بااهمیت است.

راهنمای نصب دوربین مداربسته در کرج، اتصال آداپتور به دوربین مداربسته

سیم‌کشی دوربین مداربسته به منظور نصب منبع تغذیه ممکن است با توجه به محل نصب دوربین مداربسته، در مکانی متفاوت از سایر سیم‌کش‌های دیگر انجام شود. در برخی موارد منبع تغذیه یا همان آداپتور کنار دوربین مداربسته نصب می‌شود و در سایر موارد خیر.

در نصب دوربین مداربسته در کرج، زمانی که منبع تغذیه درکنار دوربین نصب می‌شود، عموماً به منظور عدم آسیب رسیدن به منبع تغذیه، از آداپتور در داخل جعبه‌ای از جنس عایق و ضد آب نگهداری می‌کنند.

اتصال سایر تجهیزات دوربین مداربسته مانند مانیتور، میکروفون، موس و غیره

در این مرحله از فرآیند نصب دوربین، تجهیزاتی مانند مانیتور، میکروفون، موس باید نصب و راه اندازی شوند.

تنظیمات دستگاه  DVR یا NVR جهت ضبط تصویر دوربین مداربسته

در اولین قدم پس از نصب دوربین مداربسته لازم است تا اقدامات ضروری برای تنطیم رزولوشن دستگاه DVR یا NVR و همچنین بهبود کیفیت تصاویر انجام شود. برای این کار باید از منوی اصلی دستگاه گزینه تنظیمات را انتخاب و سپس از بخش display میزان رزولوشن تصویر را متناسب با بهترین کیفیت تصویر تنظیم و روی مانیتور مشاهده کنید.

سوالات متداول

در ادامه به بررسی سوالات متداول در زمینه نصب و تعمیر دوربین مداربسته در کرج می پردازیم.

اگر تصویر دوربین‌های مداربسته نصب شده دارای نویز باشند، برای رفع این مشکل باید چه کرد؟

در ابتدا باید منبع و علت نویز مشخص شود. سپس به راحتی می‌توان مشکل نویز تصاویر دوربین مداربسته را رفع کرد.

بعد از نصب دوربین مداربسته، چگونه می توان دوربین را تست کرد؟

پس از نصب دوربین مداربسته، به منظور تست و بررسی آن می‌توانید اقدامات اشاره شده در زیر را به ترتیب انجام دهید.

  1. بررسی تصویر
  2. بررسی وضوح تصویر
  3. بررسی حساسیت حرکت
  4. بررسی نورپردازی
  5. در نهایت بررسی قابلیت دسترسی به دستگاه DVR یا NVR

چند نمونه دوربین مداربسته بدون dvr وجود دارد؟

استفاده و نصب دوربین‌های مداربسته dvr یکی از اقتصادی‌ترین راه‌ها برای حفظ امنیت افراد است. انواع دوربین مداربسته dvr شامل دوربین مداربسته دارای کارت حافظه، دوربین‌های مداربسته P2P، دوربین مداربسته سیم‌کارتی و دوربین‌های مداربسته بی‌سیم یا Wi-Fi است.

درخواست سرویس نصب و تعمیر دوربین مداربسته

برای درخواست سرویس نصب و تعمیر دوربین مداربسته از همه کارا از طریق زیر می توانید اقدام کنید:
نتیجه گیری

اگر حفظ امنیت محل کار و یا منزلتان برای شما نیز بسیار مهم بوده و در صورتی که قصد خرید و نصب دوربین مداربسته در کرج را دارید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم به سایت همه کارا مراجعه و ثبت سرویس کنید تا نزدیکترین نصاب دوربین مداربسته در کرج با شما تماس بگیرد.